Cara saya menghabiskan cuti

 

Assalamualaikum and hello . 
Hari ni sekolah saya cuti , bukan cuti minggu tau , tpi cuti sekolah sempena Pesta Cahaya atau lebih dikenali sebagai Hari Deepavali. So , kepada sesiapa dekat sini yang beragama Hindu , saya ucapkan Happy Deepavali. jangan lupa duit raya awak tu kasi dekat saya ! setengah saya , awak suku dah lhaa. 

Baik lhaa memandangkan saya cuti jadi , saya ada banyak keja yang nak diselesaikan , huh ? banyak lhaa sangat padahal ? aiyoo . okey tengok title . apa ? cara saya menghabiskan cuti ? apa lhaa yang hakuu merepek ni ? 

ehh , tak faham ka ? kan cekk dah habaq , Cara Saya Menghabiskan cuti ? 

okey , apa yang korang selalu buat masa cuti . hah ! tidak di syak lagi , korang mesti 
makan + tido + hang out dgn kawan ? ohh ... sifat lama tuu , buangkan ia jauh-jauh . 

jom tengok cara saya menghabiskan cuti di rumah . 

Study + Homework
okey , ramai yang jarang melakukan perkara sebegini betul ? sapa lhaa nak study masa cutikan ? nk enjoy-enjoy dulu baru nak study ! Jawapan anda SALAH !! sebenarnya , sebab kita enjoy lhaa markah exam selalu terok !  . 

Hang Out
Sapa suka hang out dengan kawan ? cer angkat ketiak korang ? huahua . jahat ! okey semua orang nak jenjalan dengan kawan-kawan sendiri . Ifa pon nak , so Ifa akan tetapkan tarikh bila yang nak hang out dengan kawan-kawan . Tak semua ibubapa kita kasi keluar kan ? 

Tolong Mak
ehh , Tolong mak ? biar betul hakuu ni ? yer ! saya suka tolong mak saya terutama apabila mak saya nak masak . Saya mula lhaa , sibuk nak tolong , sebab saya memang suka masak . Korang ? ade tak tolong mak korang ? kalau tak de , please saya minta korang tolong hulurkan tangan korang yang bersih tu untuk bantu mak korang kat dapur . Ingat Mak yang lahirkan kita . :) 

Banyak tu jer yang saya boleh kongsi dengan awak semua , mohon maaf jika terkasar bahasa . Actually banyak lagi tapi saya kemalasa la korang . 

that's all for today , Wassalam .



Nota Kepala : Sapa nak Jadi Follower yang ke 500 saya ? hah ! apa lagi cepat lhaa follow ...

No comments: