Kisah Mathematic yang KEJAM

assalamualaikum and hello guy(s) 
long time not see . how are you ? 
i am fine . but you know lhaa kan saya tengah exam tu yang 
kemalasan nak post benda baru. (dasar pemalas.. ) 

okey saya nak cerita pasal exam mathematic pada hari ahad . Saya tak sempat 
nak baca buku mathematic sebab saya makan pon dah 10 minit. minum pun dh 5 minit .
mna tak lambat ? pastu usha buku mathematic macam musuh je . 
saya belek punya belek buku math tu then saya letak tepi .
saya tak baca pon . saya rasa masa tu , kemalasan dah datang . 

then masuk dewan nk exam dah nii ... tawakal jer lhaa kat Allah masa tu sebb
dh lhaa tak baca buku , memang tak sempat . pastu tengok jam dinding besar yg terpacak
dekat dinding dewan tuu .. usha tengok pukul berapa .... 
tut tut tut ... dah 8.15 pagi , makk aii sempat ker haku baca buku nii ? 

nasib math paper satu dulu . kalau tak ... habis lhaa aku . so dapat jer ketas soalan math ,
saya terus buat , cikgu kata jangan buat lgi ... ade hakuu kesah ? (degil giler budak ni )
usha soalan dye ... padat gila ! cikgu noriah kejamnya ... 
buat soalan yang aku tak boleh tangkap . serius menyesal gilerr sebab tak baca buku semalam . 
ni semua gara-gara facebook .. dye dok panggil aku suruh confirm friend 
yang seramai 126 ? huh ? malas kan aku nak confirm kan dyeorang . 

usha jam dinding tu lgi .. waduh waduh ... dh pukul 9.15 ni .. aku baru 
buat soalan 20 lebih ... ? then tetap jam 9.30 . cikgu kata ,
masa menjawab sudah tamat . waaaa .. aq tak siap lagi 4 soalan .. nasib lhaa aku tembakk jerr .. 

pastu math paper 2 pulak .. makk aii .. ketas tu macam nak makan 
kasut jerr dengan aku ... geramm .
cikgu zaharah lagi kejam dari cikgu noriah . 
soalan yang memang tersenang dunia lhaa . memang dah nak maki dah ketas 
math tu tadikk .. tpi sabar jer lhaa . 
hanya Allah jer yang tahu .. kesabaran saya masa tuu . 

then , apelagi hentamm saja lhaa . mana soalan yg saya boleh buat 
memang saya tak sia-siakan . sebab dye dpt tolong saya jugak kan ? 
tapi saya bersyukur sebab ketas tu dah kasi saya marah
terima kasih Ketas math. 

tu je lhaa nak cita .. esok saya cita pasal sains dan pendidikan jasmani . saya dah study 
agama dan kemahiran hidupp pulok .. 
that's all for today . 
wassalamualaikum .

No comments: