I'm Tired :(

Assalamualaikum dan Hai.

Tarik nafas dalam-dalam dan hembuskan secara perlahan-lahan... Post kali ini agak panjang atau pendek , bergantung kepada berapa banyak ayat yang saya tulis. Saya penat.. Kenapa penat ? kau pergi panjat pokok
kelapa ke ? atau lagi dahsyat dari tu ?

Huh ? bukan itu la bro.. Wa penat sebab wa tak tido lagi... Grrr.... Hairan ? Usah hairanlah. Saya tak tido lagi
ni dari malam tadi a.k.a pagi buta tadi. Sampai sekarang mata masih belum mengantuk tapi agak dah nak
lali sebab banyak buat kerja..

6.00 Pagi 

Solat , Makan , Mandi dan terus masak sarapan pagi because makcik yang jual dekat depan rumah tu tak jual ,
jadi tak boleh nak pergi beli nasi lemak sotong dia.. Sedap siot. haish! Apahal la makcik tu tak jual ? Terpaksa la kena masak sendiri. Okey , saya masak roti telur je pun. Mula-mula nak buat roti sardin tapi tak nak lah..
buat roti telur. Then bagi la kakak saya makan jugakkan... Then di mengutuk yang ROTI TU HANGIT ?
like i care.. tapi dia bawa bekal 3 keping roti pergi tempat keje dia. Walaupun HANGIT tapi SODAPP...

7.00 Pagi

Buat popia untuk my abang ipar because dia dah nak balik KL a.k.a Kuala Lumpur. Saya buatkan popia
sardin dan isi ketam.. Sedap siot! Sampai Kak Cik saya makan hingga tak tercakap apa dah, Senyum je...
Tapi saya tak makan.. Sebab masa tu perut penuh dengan air Teh yang saya buat jugak.. My favorite.

8.00 Pagi

Saya lupa saya buat apa ...

9.00 Pagi 

Tengok anak sedara saya potong rambut. Mak saya kata " Ifa tak nak potong rambut ke ? " Ohhemmjayy..
Mak , Ifa tak suka potong rambut. Grrr.... Whatever. Then baru teringat yang Abah nak makan Gulai Ikan Tenggiri hari ni. Jadi Mak suruh saya tolong masakan. Cuak sebentar bersama handphone.

10.00 Pagi 

Sesi memasak bermula.. apa lagi cari bawang putih 2 ulas , bawang merah setengah , bendi , tomato , air beberapa Liter.. rempah gulai.. dan semestinya periuk.. kalau tak ko nak masak pakai apa ?
Potong semua bahan yang harus di potong dan .. sesi memasak pun bermula. ......
Beberapa minit berlalu... GULAI IKAN TENGGIRI ku pun SIAP ..

11.00 - 12.00 

Sesi kemas rumah pula.. dah macam tongkang pecah.. tambah-tambah Kak Cik dan Abg Iparku nak pindah rumah , jadi serabut sikit la.. haiiiyoo.. Saya pon kemas la ... sampai bersih .. dan tepat jam 12.00 Tengah hari
kerja semua siap.. :)


Alhamdulillah , sebab Allah telah memberikan saya kekuatan untuk menolong ibu saya . Kesian dia..
Terima Kasih Allah :)

Wassalamualaikum dan jumpa lagi :)

No comments: